happiness

 

Większość z nas powie, że dba o siebie. Ależ oczywiście. Jestem niemal pewna, że i Ty możesz to zadeklarować i nawet ja sama zaklinałabym sama siebie, że wspaniale dbam o siebie. Zastanawiam się jednak nad tym, dlaczego z minionego miesięcy pamiętam najbardziej nie tę pracę, którą uwielbiam wykonywać, ale te drobne rzeczy, które sprawiały, że dzień się zmieniał. Obiad z bliską osobą (nie w domu!), masaż, medytacja z córeczką (uczymy się). Nagle ta codzienność (nawet jeśli lubiana!), stawała się wyjątkowa, miała mnóstwo blasku i odganiała wszelkie negatywne emocje. Jak niby mogę narzekać, jeśli właśnie mam za sobą wspaniałą kąpiel stóp z olejkami, które sobie sprezentowałam w końcu? Dzień był bardzo intensywny? Nie szkodzi – wieczorem przesłuchałam całą płytę, którą wydał Hugh Laurie i bardzo mi się spodobała.
Rozumiesz? Nawet najtrudniejsza rzeczywistość może mieć nieco inny odcień, jeśli zadbasz o siebie. Skupisz się na tym, co lubisz. Zatrzymasz się i zaczniesz dostrzegać swoje potrzeby, otworzysz się na dostrzeganie i sprawdzisz, jak wiele nowych rzeczy możesz spróbować. Oprócz tego – stworzysz rutyny, dzięki którym nawet tzw. brak czasu nie sprawi, że przestaniesz żyć. Chciałabym zatem, abyś właśnie dziś zastanowił się nad swoją listą pomysłów, które wprowadzisz w swoją codzienność. Jak zadbasz o siebie? Co zrobisz, aby Twój czas przewidywał też drobiazgi, dzięki którym poznasz siebie lepiej?

Oto 70 propozycji, dzięki którym roztoczysz ochronne skrzydełka nad samym sobą (ile z nich wykorzystasz w tym miesiącu?)

  1. Kąpiel – z bąbelkami, muzyką w tle i spokojem
  2. Spacer, podczas którego nie zapominasz się uśmiechać (a nawet biegasz i skaczesz)
  3. Przyniesienie do domu bukietu kwiatów (kupionego lub zebranego przez siebie)
  4. Oglądanie chmur przez co najmniej 15 minut.
  5. Taniec (w środku dnia działa najlepiej!)
  6. Chwila medytacji (usiądź wygodnie, rozluźnij się, zamknij oczy i po prostu oddychaj)
  7. Huśtanie się na huśtawce
  8. Przeżycie Zdrowego dnia (tylko zdrowe jedzenie, mnóstwo ruchu, wcześniejszy sen)
  9. Godzina w kawiarni (możesz czytać książkę, przeglądać gazetę, spotkać się z przyjacielem)
  10. Spacer po lesie (park się nie liczy!)
  11. Przeglądanie ulubionych czasopism bez pośpiechu.
  12. Próbowanie nowych rzeczy (dzięki temu możesz poznać swoje możliwości!)
  13. Czytanie książek dla relaksu (może być romans, coś sensacyjnego, nawet baśnie)
  14. Zjedzenie na śniadanie ciepłych, pachnących bułeczek
  15. Spędzenie wieczoru w świetle świec
  16. Odwiedzenie nowego miejsca (kawiarni, muzeum, parku, ścieżki rowerowej)
  17. Wolontariat.
  18. Dzień (weekend?) bez internetu, telefonu, telewizji, radia.
  19. Spotkanie z dawno nie widzianym znajomym (pogłębianie relacji jest dobrem)
  20. Telefon do kogoś, o kimś właśnie pomyślałeś
  21. Założenie zeszytu wdzięczności – każdego dnia zapisuj, co dobrego Ci się przydarzyło.
  22. Unikanie narzekania (szczególnie na innych) – jeśli coś Ci się nie udaje, zadziałaj!
  23. Zrób coś własnymi rękami (ozdoby, domowy kosmetyk, może ubranie?)
  24. Dzień tylko dla siebie – zero dzieci, męża, chłopaka, narzeczonego – czas na relaks, pójście na wystawę, do księgarni czy na samotny spacer (jak to zrobić? coś wymyślisz, jeśli tylko tego chcesz.)
  25. Masaż
  26. Trzymanie się za rękę z kimś bliskim
  27. Godzina z ulubioną muzyką
  28. Spędzanie popołudnia z roślinami (posadź coś, podlej, podziwiaj, przytul, poczuj zapachy – możesz założyć ogród lub po prostu pójść do parku)
  29. Stworzenie grupy wsparcia (przyjaciele i znajomi mogą pomóc Ci w realizacji działań!)
  30. Domowe SPA
  31. Podziwianie sztuki
  32. Tworzenie sztuki
  33. Spacer z aparatem fotograficznym (sprawdź, co wyjątkowego i pięknego możesz dostrzec)
  34. Zrobienie czegoś odważnego (to może być ciekawe…)
  35. Dzień piżamowy (nie zginiesz przez to)
  36. Oglądanie kreskówek
  37. Znalezienie nowego hobby
  38. Joga
  39. Czytanie, a nawet tworzenie poezji
  40. Gry planszowe
  41. Regularne usuwanie bałaganu z głowy (zapisz na kartce to wszystko, o czym powinieneś pamiętać)
  42. Tworzenie prawdziwego albumu z wydrukowanymi zdjęciami.
  43. Stworzenie pudełka na marzenia (a w nim bilety z kina, karteczki, listy, pocztówki i wszystko to, co chcesz zapamiętać)
  44. Nagradzanie siebie (serio!)
  45. Gotowanie – ale tym razem przygotuj coś zupełnie nowego
  46. Stawianie przed sobą wyzwań – (np. w lutym napiszę 1000 słów dziennie, w marcu nauczę się czegoś nowego, przez cały kwiecień będę eksperymentować z ciuchami)
  47. Dzielenie się jedzeniem (czemu nie pokarmić kogoś dorosłego?)
  48. Pływanie
  49. Przytulanie (jeśli nie masz pod ręką nikogo bliskiego, przytul misia)
  50. Uporządkowanie skrzynki email
  51. Dodanie nowego koloru do swojej garderoby (pomarańczowy szalik?)
  52. Karmienie zwierząt
  53. Wypróbowanie nowych owoców (np. każdego dnia przez tydzień)
  54. Nitkowanie zębów
  55. Jazda na rowerze – dla przyjemności
  56. Kupienie dobrych, pięknych butów (drobiazgi mogą wspaniale na Ciebie wpłynąć)
  57. Planowanie budżetu i kolejny krok w stronę wolności finansowej
  58. Porządkowanie swoich relacji (jeśli któryś związek Cię niszczy, wpędza w negatywne emocje lub źle na Ciebie działa – przemyśl to!)
  59. Wyrzucenie zbędnych rzeczy (możesz komuś wyjątkowy sprawić prezent, gdy podarujesz mu coś, czego już nie używasz)
  60. Oglądanie inspirujących wykładów TED
  61. Zapraszanie znajomych na herbatę. Tak po prostu. Kilku na raz.
  62. Randki.
  63. Trochę więcej poczucia humoru (jeśli będziesz spięty, będzie Ci trudniej w życiu)
  64. Dotykanie ziemi (możesz się ubrudzić, może być zimno, gorąco, dziwnie, ale tym razem poczuj kontakt z naturą)
  65. Pisanie listów do bliskich (regularnie)
  66. Koniec z narzekaniem na innych (Nikt nie jest odpowiedzialny za to, jak czujesz się teraz. Nawet jeśli wydaje Ci się, że nie mam racji ani pojęcia, jak jest.)
  67. Spontaniczna wycieczka (może być samotna)
  68. Ulepszanie swojego życia (nowe zasady, nowe rutyny, plany, strategie, które wprowadzają wszyscy członkowie rodziny – spróbuj i żyj tak, jak chcesz)
  69. Mówienie głośno komplementów do lustra (sobie!)
  70. Oglądanie gwiazd.

Wszystkie czekają na zastosowanie! Która podoba Ci się najbardziej? A może któraś z propozycji Cię przeraża?

Dziękuję Ci za przeczytanie tego artykułu - spędziłam mnóstwo czasu, tworząc go dla Ciebie. Tym bardziej będzie mi miło, jeśli pozostawisz po sobie znak! Bez informacji od Ciebie, ten blog nie jest kompletny. Bądźmy zatem w kontakcie!

  • Nie zapomnij o pozostawieniu komentarza - Twoje wnioski, przemyślenia i uwagi są dla mnie na wagę złota. Czytam je wszystkie i na ich podstawie tworzę kolejne artykuły.
  • Podziel się linkiem do tego artykułu - jeśli to, co napisałam jest dla Ciebie pomocne, interesujące lub poruszające, daj znać o nim znajomych i prześlij go dalej.
  • Dołącz do mnie na instagramie - to tam znajdziesz drobiazgi z mojego codziennego życia, moje własne wzloty i upadki w walce o harmonię, a także mnóstwo zdjęć przedstawiających to, jak staram się realizować swoje pasje, a nawet jak buduję dom na wsi.
  • Dołącz do mnie na facebooku - oprócz wszelkich aktualnych informacji, znajdziesz tam linki do ciekawych akcji, promocji książkowych, artykułów z innych stron i inspirujących filmików.
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn3Share on Google+1Pin on Pinterest4