Dbanie o sferę duchową to częsta refleksja, ale nie tylko. Niezwykle ważne jest również konkretne działanie, dzięki którym przemyślenia zmienią rzeczywistość. Zadbana sfera duchowa to lepsze radzenie sobie ze stresem, większa otwartość na ludzi i sytuacje, a także umiejętność zarządzania emocjami. Same cenne rzeczy, które sprawiają, że rzeczywistość staje się lżejsza.

Zrób dzisiaj kolejny krok związany z budowaniem silnej sfery duchowej. Potraktuj to ćwiczenie jako zadanie tego tygodnia – takie, które koniecznie musisz wykonać. Bez względu na ilość zajęć, na zbyt krótką dobę i wciąż czekające sprawy do załatwienia.

Randka ze sobą

Najpierw zaplanuj tę chwilę.

Oczywiście życzę Ci całego wolnego dnia na to pielęgnowanie duszy, ale stawiam na realizm. Zaplanuj przynajmniej 2 godziny w tym tygodniu, gdy wyrwiesz się z objęć kalendarza, telefonu, planów i zaległości. Zaplanuj ten moment, czyli określ go konkretnie w czasie i poinformuj o tym wszystkie osoby, które chciałyby, abyś jednak zajęła się wtedy czymś zupełnie innym (na przykład nimi).

Randka ze sobą to celebrowanie ciała, duszy i umysłu.

Każde z tych działań wpływa na stan ducha przede wszystkim. Dajesz przecież sobie informacje o tym, że jesteś ważna na tyle, aby mieć czas tylko dla siebie.

Zacznij od ciała.

Weź długi i bardzo świadomy prysznic lub kąpiel. Zadbaj o to, aby rejestrować to, co się wokół Ciebie dzieje. Zachęcam Cię do medytacji prysznicowej (jej opis znajdziesz na blogu – tutaj).

Załóż coś wygodnego, miłego w dotyku, ślicznego.

Byłoby wspaniale, gdybyś miała w swojej szafie jakiś miękki szlafrok, który położysz na grzejniku w czasie kąpieli. Taki ciepły okład wspaniale działa na zrelaksowane ciało.

Zjedz coś pysznego.

Niech to będzie posiłek, który sprawia Ci przyjemność i jest dla Ciebie najlepszy – to znaczy świetnie wpływa na Twoje zdrowie i samopoczucie. Zadbaj o to, aby Twój posiłek składał się z takich rzeczy, które nie będą dla Ciebie wyrzutem sumienia. Przygotuj coś wartościowego, odsuń na bok wysoko przetworzone produkty, niezdrowe przekąski czy dania, które mają tylko zapychać. Postaw na jakość, a jeśli potrafisz gotować – przygotuj coś, co uwielbiasz.

Zrób kilka ćwiczeń wdzięczności.

Najpierw zapisz na liście 10 rzeczy, które w sobie doceniasz w tym momencie swojego życia. Weź pod uwagę ostatnie wydarzenia i to, jak funkcjonowałaś w ostatnim czasie. To te najświeższe sytuacje mają Ci dać odpowiedź.

Stwórz również listę rzeczy, które dzisiaj posiadasz, a o których marzyłaś w przeszłości.

Często jest tak, że wraz z osiągnięciem celu, zapominamy o drodze, jaką przebyliśmy, aby urzeczywistnić to marzenie. Pomyśl zatem o tym, czego pragnęłaś rok temu, parę miesięcy temu, a może nawet 2 lata temu lub więcej, a co dziś przyjmujesz za pewnik.

Znajdź 5-10 minut na to, aby w ciszy i spokoju posiedzieć i przyjrzeć się swoim myślom.

Nie włączaj telefonu, nie skupiaj się na zadaniach i na powrocie do rzeczywistości. Bądź tu i teraz przez chwilę.

Randka ze sobą to wspaniała okazja do ładowania baterii, ustawiania na nowo porządku we własnym świecie i do dbania o swoją równowagę psychiczną. Choć możesz czuć się przytłoczona ilością zadań, planów, spraw do załatwienia czy obowiązków, postaraj się regularnie przymykać na nie oko. Zastanów się nad tym, czy chociaż raz przyszła Ci do głowy taka myśl, że oto marnujesz najlepsze lata życia po to, aby COŚ ciągle robić. Czy choć raz kładłaś się do łóżka z nieprzyjemnym przekonaniem, że właśnie umyka Ci moment w życiu, w którym powinnaś coś przeżywać, dbać o siebie, pamiętać o sobie? Czy choć raz z przerażeniem patrzyłaś na to, jak upływa czas? Jeśli czujesz, że coś w tym jest, spróbuj pójść ze sobą na randkę. Nie musisz wychodzić z domu – wyjdź po prostu ze swojego (wciąż zajętego) świata.

Dziękuję Ci za przeczytanie tego artykułu - spędziłam mnóstwo czasu, tworząc go dla Ciebie. Tym bardziej będzie mi miło, jeśli pozostawisz po sobie znak! Bez informacji od Ciebie, ten blog nie jest kompletny. Bądźmy zatem w kontakcie!

  • Nie zapomnij o pozostawieniu komentarza - Twoje wnioski, przemyślenia i uwagi są dla mnie na wagę złota. Czytam je wszystkie i na ich podstawie tworzę kolejne artykuły.
  • Podziel się linkiem do tego artykułu - jeśli to, co napisałam jest dla Ciebie pomocne, interesujące lub poruszające, daj znać o nim znajomych i prześlij go dalej.
  • Dołącz do mnie na instagramie - to tam znajdziesz drobiazgi z mojego codziennego życia, moje własne wzloty i upadki w walce o harmonię, a także mnóstwo zdjęć przedstawiających to, jak staram się realizować swoje pasje, a nawet jak buduję dom na wsi.
  • Dołącz do mnie na facebooku - oprócz wszelkich aktualnych informacji, znajdziesz tam linki do ciekawych akcji, promocji książkowych, artykułów z innych stron i inspirujących filmików.
  • Zapisz się do newslettera - znajdziesz tam mnóstwo inspiracji, tekstów i pomysłów, których nie znajdziesz na blogu.