Zuzanna Jastrzębska-Krajewska

Kobieta w rozwoju – kim jest? Rozwija się, ale w jakim kierunku? Rozwój w jakiej wersji jest tym właściwym rozwojem, odpowiednim, pasującym do wzorca, godnym podziwu? I z drugiej strony… czy powinnam myśleć o rozwoju właśnie w taki sposób, aby dopasować się do tego, co robią wszyscy? Kobieta rozwijająca – czego chce? Może pragnie odkryć to, na co nie chciała sobie pozwolić w dzieciństwie? Może to ta kobieta, która wreszcie próbuje swoich sił i lepi figurki z plasteliny ze swoim dzieckiem? Może to ta, która zamknęła za sobą drzwi do przeszłości i jest gotowa nauczyć się matematyki, podążając za tym, czego uczy się jej własne dziecko? Może to ta, która sięga po krzyżówkę znalezioną w kiosku i pierwszy raz w życiu zajmuje się jej rozwiązywaniem? Albo ta, która zaczyna robić na drutach, choć nigdy nie sądziła, że jest w stanie czymś takim się zająć?

Uczenie się. Zdobywanie wiedzy. Odświeżanie wiedzy zdobytej wiele lat temu. Doświadczanie. Wchodzenie w roli uczennicy. Stawianie przed sobą celów: w tym roku chcę się nauczyć… to coś, co sprawia, że czuję spokój. Kiedy kobieta wypowiada to zaklęcie: chcę się nauczyć, świat wraca do porządku. Ta kobieta nie zniknęła, istnieje się, widzi siebie w szale codzienności. Kiedy planowałam serię podcastów „Kobieta i…” chciałam, aby Pani Zuzia, czyli Zuzanna Jastrzębska-Krajewska opowiedziała o dorosłym, dojrzałym rozwoju. Szczególnie tym, o którym niektóre z nas wolą już nie myśleć. Rozwój logicznego myślenia, matematyki, powtórka tabliczki mnożenia? Co powiecie na coś takiego? Dziś zapraszam Was na podcastowe spotkanie z kobietą, która pokazuje piękno matematyki i rozwoju.

Z ogromną radością zapraszam Was do wysłuchania tej ważnej i bardzo potrzebnej rozmowy. Rozmowy o kobiecości.

____

Kilka ważnych słów, które pojawiły się w naszej rozmowie:

  • Jak fantastycznie można kształtować umysły dziecięce poprzez zarażanie, a właściwie nie, bo dzieci mają w sobie chęć uczenia, ale podsycanie tej chęci uczenia się.
  • Człowiek musi chcieć się rozwijać, jeśli się nie rozwija, to coś jest nie tak.
  • Jesteśmy homo sapiens, człowiek myślący, człowiek który potrzebuje, uwaga, postawy twórczej. Twórczej nie po to by cały czas być artystą, ale twórczej, żeby umieć podejść z różnej strony, spojrzeć z różnej perspektywy na zastające mnie sytuacje ale również żeby kreować sobie rzeczywistość.
  • My jesteśmy siłaczkami, ale też my chcemy być siłaczkami, bo wtedy podziwia nas świat.
Zuzanna Jastrzębska-Krajewska

Kim jest Zuzanna Jastrzębska-Krajewska?

Zuzanna Jastrzębska-Krajewska – doktor nauk społecznych, w sieci znana jako pani od matematyki, czyli Pani Zuzia. Swoimi działaniami chce zarazić dorosłych pasją do edukacji, a tym samym sprawić, żeby przestali bać się matematyki. Wszystko po to, żeby zapewnić dzieciom lepszy start i mocne fundamenty pod wielką wiedzę. Na codzień przekonuje swoich odbiorców, że matematyka nie jest bezduszną nauką, ale wręcz przeciwnie-to nauka humanistyczna, bez której trudno w ogóle wyobrazić sobie funkcjonowanie. W działaniach przyświeca jej cel, żeby zachęcić ludzi do myślenia krytycznego, otwartego i twórczego. Jest przekonana, że świadomość to klucz do zmian, a edukacja dzieci stanie się lepsza tylko wtedy, kiedy dorośli będą wiedzieli PO CO i JAK uczyć skutecznie w codziennych sytuacjach. 

Jest autorką projektu #20minutdlaMATEMATYKI, a obecnie skupia się na nowym projekcie: ruch+muzyka=matematyka przekonując, że poprzez umuzykalnianie można utrwalać kompetencje matematyczne.  

Posłuchaj podcastu Kobieta i jej mózg | Zuzanna Jastrzębska-Krajewska