Filary zdrowia psychicznego


filary zdrowia psychicznego

Wyznaczanie granic w relacjach. Lepsze radzenie sobie z ludźmi. Wywieranie wpływu. Radzenie sobie z lękiem przed wystąpieniami publicznymi. Praca nad pewnością siebie. Miłość własna. Dbanie o swoje własne szczęście. Dążenie do rozwoju zawodowego. Odnajdywanie swojej pasji. Lepsze zarządzanie zadaniami. Poprawa własnej produktywności. Cieszenie się życiem. Odkrywanie siebie. Uczenie się nowych rzeczy. Radzenie sobie ze stresem. Wzmacnianie swojej odporności psychicznej. Radzenie sobie z emocjami i rozumienie ich. Osiąganie celów. Wyznaczanie celów.

Od czego zaczynamy?

Na czym opiera się rozwój?

Dziś zapraszam Cię do wysłuchania podcastu o filarach zdrowia psychicznego, o których często wspominam moim klientom podczas sesji. Własny rozwój – to brzmi pięknie. Jednak czy można rzeczywiście coś osiągnąć bez zadbania o to, co podstawowe? Dziś zajmijmy się tym, co leży u podstaw rozwoju w jakimkolwiek obszarze. Bez filarów zdrowia psychicznego trudno jest wkroczyć na ścieżkę nieskrępowanego rozwoju.

W tym odcinku usłyszysz o:

  • higienie snu
  • aktywności życiowej
  • odżywianiu

Zostawiam kilka cytatów z tego nagrania:

  • Jeśli ta wielka psychologia ma zadziałać, musisz mieć pewne podstawy, musisz mieć zbudowane fundamenty.
  • Najczęściej mówię o 3 filarach zdrowia psychicznego, czyli tych rzeczach na których musimy się koncentrować regularnie, aby dać sobie szansę na rozwój.
  • Jeżeli chcesz kiedykolwiek w życiu zadbać o swój własny rozwój, wypełniać lepiej jakąś role, osiągać sukcesy, musisz dbać o higienę snu. Wszelkie badania wskazują że deprywacja snu jest tym, co rozkłada na łopatki zdrowie psychiczne.
  • Pamiętaj, deprywacja snu to celowe pozbawianie się snu na rzecz innych działań.
  • Deprywacja snu jest stanem chronicznego stresu dla organizmu, który początkowo mobilizuje się do działania, a potem zaczyna wycofywać się z podstawowych funkcji, które wyczerpują energię. Pojawia się problem z koncentracją, spowolnienie reakcji, mała produktywność czy kreatywność.
  • Drugim filarem zdrowia psychicznego jest aktywność życiowa – nie mówię tutaj o aktywności sportowej. Oznacza ciało w ruchu.
  • Ciało w ruchu jest ciałem, które lepiej sobie radzi ze stresem.
  • O twoim stylu życia świadczy nie to co robisz raz na jakiś czas, ale to co robisz regularnie.
  • Jeżeli w twoim ciele występują napięcia, z którymi nic nie robisz to są one źródłem stresu dla twojego organizmu, tak jak deprywacja snu. Twoje ciało czuje, że dzieje się coś źle w jakimś jego obszarze. Dlatego generuje energię, by sobie z tym poradzić.
  • Trzeci filar to odpowiednia dieta. Dieta to nie jest coś oderwanego od rzeczywistości, nad czym nie można się koncentrować, bo są bardziej uduchowione rzeczy jak rozwój osobisty. To jedna z najważniejszych rzeczy bo czy tego chcesz czy nie jesteś swoim ciałem i masz umysł, jesteś umysłem i masz ciało, to jest połączone.

Zapraszam Cię serdecznie do wysłuchania kolejnego odcinka mojego podcastu. Jest dostępny na wszystkich platformach podcastowych, na youtube i oczywiście na moim blogu.⁣

Posłuchaj podcastuFilary zdrowia psychicznego

/iframe>

Co o tym sądzisz?

Napisz coś!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *